top of page

Planeerimine

Planeerimine saab alguse ettevõtte vajaduste ja tingimuste väljaselgitamisest, millele järgneb sihtrühma uuring ja täpsem vajaduste kaardistamine. Järgneb analüüs ja arendusprojekti esmane disainimine (temaatika, meetodite valik, õppematerjalid, testid jne.) Praktika raames läbiviidava koolituse sihtrühma ja temaatika valik.


Selleks, et paremini mõista minu praktika käiku ettevõttes pean vajalikuks anda kontekst, milles minu praktika toimub.

Minu igapäevased tööülesanded on töötajate värbamine Jeld-wen Eesti AS Rakvere Tehasesse. Protsess sisaldab kuulutuste tegemist, erinevatesse keskkondadesse laadimist, laekunud cv-de analüüsi ja valikute tegemist, suhtemist kandidaatidega, töövestluste ja testide läbiviimist, proovipäevade läbiviimist ja tööle vormistamisele suunamist. Ühes kuus võtan tööle ca 20 inimest. Teine osa tööst on sise-ja väliskoolituste organiseerimine, töötajate teavitamine, registrite pidamine. Sisekoolitusi teen samuti. Kohandan ja valmistan koolitusmaterjale ja viin koolitusi läbi nii eesti kui vene keeles. Lisaks temaatilistele sisekoolitustele on minu ülesandeks iganädalaselt uute töötajate ohutusalane 2 tunnine koolitus. Kaks koolitust nädalas- üks eesti keeles, teine vene keeles. Olen tööl tähtajalise lepinguga kuni tööle naasevad 2 töötajat, kes hetkel on vanemapuhkusel ja keda mina asendan.


Koolitus

Koolituse ettevalmistamine saab alguse dokumendianalüüsist ja koolitusvajaduse väljaselgitamisest. Sihtrühm on teada - selleks on ettevõtte mentorid. Neid on ca 30 inimest.

Loen mentorluse kohta.


Arendusprojekt

Arendusprojektis on järgmine samm Ergonoomikakoolituse sisu vormistamine ja minu teksti kohandamine. Sellest järgnev etapp on reaalsed proovid, siis salvestuse proovid ja lõpuks salvestus või salvestused, mis tuleb hiljem digitaalselt liita. Need on järgmise kahe nädala ülesanded. Lõpuks laen valmis koolituse arendaja testversiooni üles. Kui kõik sobib, jääb loota, et minu tehtud koolitus ja ühtlasi e-koolitusplatvorm on valmis ja tehakse kõikidele töötajatele kättesaadavaks. Jätkutegevusteks hiljem on uute e-koolituste valmistamine ja laadimine e-koolitus platvormile.

Pean arendusprojektile küsima eelarvet kõrvaklappide soetamise näol, kuna õppeklassi arvutites koolitust läbides vajavad õppijad kõrvaklappe, et mitte teineteist häirida. Arutasin juba meie it tugiteenuste pakkujaga, kes lubas muretseda kõrvaklapid. Kui ta küsis, kas püsivad või nö. individuaalsed ühekordsed, siis eelistasin viimaseid. Kui annan inimesele personaalsed suletud pakendis kõrvaklapid, siis saan olla kindel, et need on puhtad, korrektsed ja jääb ära hulk probleeme, millega muidu tulnuks hiljem tegeleda.


Eneseanalüüs

Minu igapäeva töö ettevõttes ei kattu otseselt praktikaga ja olen nüüd igas mõttes keerulises olukorras. Kui tehasele tuleb suurem tellimus, võib tulla teade, et on vaja kiiresti paarkümmend uut töötajat värvata.

Hoian vaimset tasakaalu. Pean teadlikult jagama paljusid ülesandeid nii, et oleksin nö. järjepeal nendega. Siin aitab prioretiseerimine. On olukordi, kus pean hoolega oma ressursid üle vaatama ja rakendama enesejuhtimise meetodeid täpsemini kui teistel aegadel kuna koormus on väga suur ja ajaline ressurss on piiritletud. Mõnikord tuleb teha raskeid valikuid, kuid ma ei kaota tasakaalu ja tean väga täpselt mis on eesmärk ja mis tuleb saavutada. Ma olen selles mõttes küps inimene, et ma tegelikult tean oma võimeid. Saan usaldada oma töökust ja oma autentsust. Kuidas nad ütlevadki? - et ma olen sellest hakkamasaajate põlvkonnast. Mis mind rõõmustab on see, et õppimine ei saa kunagi otsa. Minu moto või mantra on alati olnud - alati on midagi õppida!


Commenti


bottom of page