top of page

Muutuste keerises

Ma arvan, et olen hea kohaneja, kuigi väike ebamugavustunne on, et just, kui tundub, et midagi on ära tehtud, valmis saanud ja saab järgmiste ülesannetega edasi minna, tuleb ette muudatus. Tuleb ümber orienteeruda, mõelda ja muuta.

Arendusprojektiga seoses on tulnud ette tehnilisi tõrkeid ja on tulnud tagasiside ka koolitusmaterjalide kohta. Ühelt töötajalt tuli tagasiside, et LO-TO koolitusmaterjalides kasutatud foto ei kajasta õiget toimimist ning et seletus protseduuris osalejate kohta on töötajale väljendina võõras ja ajab segadusse.

Tuli ka teade, et ettevõttel tuleb oma üleilmne koolitusplatvorm. Selle loomine, jõustumine ja meieni jõudmine võtab aega ilmselt aasta või enam. Hetkel ei muuda see meie jaoks midagi, kuid tuleviku osas jäävad üles küsimused, millele vastust ei tea täna keegi. Kindlasti on see mõistlik ettevõtte vaatevinklist. Üks teema on siiski siinsamas juba näha - koolitusmaterjalid, mis on üleilmselt ette valmistatud, ei pruugi olla arusaadavad siinsele õppijale, nagu juhtus LO-TO koolituse materjalidega, kus koolituse protsessis osalejate kohta kasutatud väljend jäi töötajale kaugeks ja ajas segadusse. Püüan leida lahenduse koolitusmaterjali kohandamiseks.

Muutustega on võimatu ära harjuda. Minule tundub, et me saame ainult sellega arvestada, et muutused on igapäevaelu loomulik võimalus. Muutused tulevad, kuid me ei saa ette näha, millised. Muutustega tuleb kohaneda ja kohandada oma eesmärgid ja tulemusteni jõudmise teed. Muutustega toimetulekuks on oluline olla enesekindel ja omada väärtusi, mis meid toetavad ning selleks, et olla hea muutustega kohaneja, tuleb õppida - elukestvalt.

Olen õppinud, et minu kui praktikandi, kuid ka kui koolitaja jaoks tähendab see, et koolitusmaterjalid, meetodid ja muu koolitustega seonduv on samuti muutuses ja ei saa kunagi nö. valmis.

Eneseanalüüsi kontekstis arvan endiselt, et olen hea kohaneja. Mind aitab mu elukogemus ja sisemine motivatsioon, sest ALATI ON ÕPPIDA.


Foto: minu tasakaalustaja on küpsetamine ja toidu valmistamine. Need on minu tehtud kulitshid Ülestõusmispühadeks.


Recent Posts

See All

MASSVÄRBAMINE

Tootmisettevõte on erand. Kui muu maailm, ka see väike, mille nimi on Eesti, kuulutatakse valitsuse pressikonverentsil ja õhtul ka...

Comments


bottom of page